Twój koszyk

Twój koszyk jest pusty

Sprawdź poniższe kolekcje

Nike Air Max

Linia Nike Air Max to buty sportowe, które wyróżniają się widoczną poduszką powietrzną Air zapewniającą amortyzację. Pierwszy model Air Max został wprowadzony w 1987 roku przez projektanta Tinkera Hatfielda. Był to przełomowy moment, ponieważ prezentował widoczną amortyzację w pięcie, w przeciwieństwie do dominującej wówczas ukrytej technologii amortyzującej. But odniósł ogromny sukces, a linia Air Max stała się jedną z najpopularniejszych serii Nike.

 

Nike Air Max Plus Yellow Pink Gradient

od 1.299,00 zł

Cena jednostkowa
za 

Nike Air Max 1 Patta Waves Monarch

od 1.849,00 zł

Cena jednostkowa
za 

Nike Air Max 1 Travis Scott Cactus Jack Saturn Gold

od 1.549,00 zł

Cena jednostkowa
za 

Nike Air Max 1 Travis Scott Cactus Jack Baroque Brown

od 2.499,00 zł

Cena jednostkowa
za 

Nike Air Max 1 Patta Noise Aqua

od 2.099,00 zł

Cena jednostkowa
za 

Nike Air Max 1 Patta Waves White

od 1.849,00 zł

Cena jednostkowa
za 

AIR MAX 1: TECHNOLOGIA I LEGENDARNY MODEL

Air Max to jedna z najbardziej kultowych sylwetek w historii sneakersów. Zaprojektowana w 1987 roku przez Tinkera Hatfielda, słynnego twórcę Air Jordan 3, Air Jordan 4 i wielu innych klasyków, była jedną z pierwszych, które wykorzystały technologię Nike AIR. Wyróżniała się unikalnym designem, który odsłaniał poduszkę powietrzną wewnątrz podeszwy przez małe okienko w okolicy pięty.

Inspiracją dla awangardowego designu Air Max 1 była, według Tinkera Hatfielda, architektura Centrum Pompidou w Paryżu, gdzie wówczas przebywał. Charakterystyczne rurki fasady paryskiego obiektu podsunęły mu pomysł na zastosowanie podobnych elementów w bucie. Nike zaprezentowała model po raz pierwszy w wersji "White/Varsity Red", utrzymanej w kolorystyce bieli, szarości i czerwieni. Ta ikoniczna kolorystyka była później wielokrotnie reedytowana z okazji Air Max Day. Z czasem marka z Oregonu wprowadziła na rynek wiele innych wersji kolorystycznych. Ogromny sukces tej rewolucyjnej i nowatorskiej pary skłonił Nike do stworzenia kolejnych, coraz bardziej innowacyjnych edycji.